رئیس شورای عالی آموزش و پرورش در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید؛

لازمه ساختن فردای ایران وفاق و همدلی است / مدارس به دانش‌آموزان درس رفاقت و دوستی بدهند

رئیس جمهور گفت: اگر ما مسئولان بستر مناسب تعلیم و تربیت دانش‌آموزان را فراهم کنیم و آنها خوب درس بخوانند، فردای این کشور قطعا بهتر از امروز خواهد بود؛ ما به سهم خود تلاش می‌کنیم هر چه در توان داریم برای بهبود و ارتقای ساختار و بسترهای آموزشی کشور انجام دهیم.

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری؛ دکتر مسعود پزشکیان در آیین آغاز سال تحصیلی 1404-1403 مدارس سراسر کشور، با حضور در مدرسه زنده‌یاد دکتر حسن عسکری شیرازی در محله یافت‌آباد تهران، با بیان اینکه فردای این کشور را دانش‌آموزان می‌سازند و ما مسئولان باید کاری کنیم که شما دانش‌آموزان مهارت‌ها و توانمندی‌های لازم در این مسیر را به خوبی فرابگیرید، تصریح کرد: شما باید بتوانید و بخواهید که برای ایران افراد موثری باشید.

رئیس شورای عالی آموزش و پرورش در این مراسم که رئیس دفتر رئیس جمهور و وزیر آموزش و پرورش نیز حضور داشتند، افزود: اگر ما مسئولان بستر مناسب تعلیم و تربیت شما دانش‌آموزان را فراهم کنیم و شما خوب درس بخوانید، فردای این کشور قطعا بهتر از امروز خواهد بود؛ ما به سهم خود تلاش می‌کنیم هر چه در توان داریم برای بهبود و ارتقای ساختار و بسترهای آموزشی کشور انجام دهیم.

رئیس شورای عالی آموزش و پرورش با قدردانی از خانواده مرحوم دکتر عسکری شیرازی و همه خیرین مدرسه‌ساز کشور اظهار داشت: باید کاری کنیم که امکانات آموزش مناسب برای همه مناطق کشور به شکل برابر فراهم شود و از سوی دیگر ساز و کارهای آموزشی را به شکلی بهبود ببخشیم که در مدارس دانش‌آموزانی خلاق، توانمند در کار گروهی، برخوردار از روحیه حل مسئله و دغدغه‌مند برای مردم و جامعه تربیت شوند تا جامعه‌ای متعالی بسازند.

رئیس جمهور با بیان اینکه در اولین جلسه شورای‌عالی آموزش و پرورش طراحی ساز و کار لازم برای این هدف را آغاز خواهیم کرد، گفت: بر این اساس همچنین تلاش خواهد شد که معلمان و مدیران و همه دست‌اندرکاران آموزش و پرورش از امکانات برابر و عادلانه برای ارتقای مهارت و توانمندی‌های خودشان برخوردار باشند تا شما دانش‌آموزان بتوانید با تکیه بر معلمانی توانمند، استعدادهای خود را در مدارس پرورش دهید.

رئیس شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به اینکه لازمه ساختن فردای ایران پرهیز از اختلاف و دعوا و وفاق و همدلی است، خاطرنشان کرد: مدارس به دانش‌آموزان درس رفاقت و دوستی بدهند تا آنها بدانند که باید حول هدف ساختن کشور با هم دوست بوده و همکاری کنند. شما به فکر همه کسانی باشید که مشکل یا رنجی دارند و با هدف رفع این مشکلات و رنج‌های مردم خود را توانمند کنید، تا هیچ کسی در آینده این کشور رنج و مشکل نداشته باشد.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه راهی که شما دانش‌آموزان امروز انتخاب می‌کنید، تعیین کننده آینده کشور است، گفت: این شما دانش‌آموزان هستید که باید در وهله اول بخواهید و بعد بیاموزید که راه آبادانی کشور وفاق و همدلی است. امروز مشکل اصلی پیش‌روی ساختن ایران اختلاف درباره مسائل غیرمهم و بی‌مورد است که باعث حذف برخی نیروهای توانمند در مسیر سازندگی کشور شده است. اختلاف هم باعث کاستن از توان ما برای سازندگی کشور می‌شود و هم ما را در برابر دشمنان تضعیف می‌کند، لذا در مدارس همکاری، همدلی و هم‌افزایی را یاد بگیریم تا با همه توان و قدرت برای رفع مشکلات تلاش کنیم و در برابر بدخواهی دشمنان بایستیم.

رئیس شورای عالی آموزش و پرورش در پایان سخنان خود این مسئله که «راه وفاق در مدرسه و تاثیر آن در فردای کشور عزیزمان ایران» را به عنوان پرسش مهر امسال دانش‌آموزان تعیین کرد و سپس با همراهی یکی از دانش‌آموزان مدرسه که فرزند شهید نیز بود، زنگ آغاز سال تحصیلی جدید را به صدا درآوردند.

وزیر آموزش و پرورش نیز در آغاز این مراسم در سخنانی ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی جدید، برای دانش‌آموزان و همه دست‌اندرکاران تعلیم و تربیت آرزوی موفقیت کرد.

سند تحول بنیادین